dinsdag 6 december 2016

Na 5 december.....



Nu we Sinterklaas hebben uitgezwaaid halen we toch echt de winter en de kerst binnen. Na 5 december mogen de kerstbomen ook buiten staan, en natuurlijk met verlichting. Omdat we in het historisch centrum van het oude IJlst  (Ald Drylts) wonen verschijnen dan ook overal de bomen bij de huizen aan de gracht. Vorig jaar, toen we hier nog niet woonden, maar toch een bomen bij de deur hadden staan en een krans aan de deur, was dat al heel leuk.
Maar nu we hier echt wonen, en er dus ook lampjes in de kerstbomen kunnen is het wel een heel feestelijk gezicht. De verlichting over de gracht de bomen bij de mooie oude pandjes en de met lichtjes versierde bruggen.....dan zie je IJls langzaam veranderen in een klein sprookjesachtig historisch  kerst stadje.  En wat is het leuk om altijd een Engeltje als gevelmonumentje in je gevel van het huis te hebben. Zowel aan de voor- als aan de achterzijde. Dit moet helemaal goed komen met de kerst.


 


 

8 opmerkingen:

  1. Wat zal dat gezellig zijn bij jullie in de straat Pauline, zo sfeervol! Heel leuk zo'n kerststadje, vooral als het donker is en de sfeervolle verlichting goed te zien is.

    Fijne avond!
    Lieve groet, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Daar heb ik wel beelden bij...hoe mooi het is als overal in de straatjes de bomen staan en de lampjes branden. Heel sfeervol!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een supermooie krans heb je op de deur! Het gaat kriebelen, ik wil ook zo'n mooie krans.
    Kijken of me dat lukt.
    Groetjes,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat zal dat straks prachtig lijken!
    groeten

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Och, wat ziet dit er gezellig uit, ik zie het helemaal voor me met al die lichtjes!
    Je krans vind ik ook heel mooi!
    Liefs, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat lijkt me dat leuk om vooral met kerst in zo'n straat te wonen! Toch wat anders dan een nieuwbouwwijk!
    Het ziet er al mooi kerstig uit!

    groetjes Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je een bericht achter laat.

Lieve groet, Pauline

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...