maandag 11 april 2016

Kievits bloemen.......

Wij houden erg van planten en bloemen die gewoon in deze streek thuis horen. Zo ook natuurlijk de Stinsen planten. Ooit heeft hier vlakbij een Friese Stinse gestaan en ik probeer mij dat wel eens voor te stellen. Zo'n prachtig middeleeuws(steen) gebouw, met verdedigingstoren, 3 personeelshuizen en een poortgebouw. En waarschijnlijk een tuin met stinsenplanten. Het kievitsbloemetje kwam hier wellicht heel veel voor.

Wij hebben tussen de buxusbollen aan het van der Scheerleantsje een aantal kievitsbloembolletjes geplant. Ze staan in volle bloei.


En ook een grote betonnen schaal aan het water gevuld met het hoge blauwgras en kievitsbloemen. Nu is het zover, een gevulde schaal met een bloeiende rijkdom langs de waterkant. Dat is volop genieten vanuit de ligstoelen aan het water van een zonnige dag, het kabbelende water, de eenden en de meerkoetjes die druk in de weer zijn, en.... de kievitsbloemen met het mooie blauwgrijze gras. Het deint met de wind mee.
Een heerlijke dag met werken in de tuin, gekregen plantenstekken planten een moment voor jezelf in de ligstoelen tot de zon ondergaat.

 




 

3 opmerkingen:

  1. Prachtig zijn ze, de kievietsbloemen. Een paar jaar geleden kocht ik een potje met deze mooie bolletjes. Die kregen een plekje in de tuin en hebben twee jaar achtereen gebloeid. Dit jaar dacht ik dat ze het niet gered hadden, maar tot mijn verrassing stond daar ineens een polletje groen, met allemaal beginnende kievietsbloemetjes. Ze zijn er dus weer. Helemaal blij mee.
    Fijne avond,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi zeg! die ken ik weeral niet...weer wat bijgeleerd!

    Liefs Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je kievietsbloemen staan er prachtig bij Pauline. Met een beetje geluk heb je over een paar jaar de hele waterkant vol staan.

    Dank je wel nog voor je berichtje op mijn blog. Ik kan mij voorstellen dat je je oude tuin mist. Aan de andere kant ook weer leuk om in deze tuin opnieuw te beginnen!

    Fijne week verder.

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je een bericht achter laat.

Lieve groet, Pauline

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...