zondag 17 april 2016

Dagje op pad.

Vrijdags gaan we nog weleens er op uit. Zo ook afgelopen vrijdag. Na dagenlang met de handen in de aarde te hebben gewroet en een mooi groot bordervak rijker welke we hebben gevuld met gekregen stekken. Daar ben ik zo blij mee.
Toch zochten we ook nog wel wat speciale soorten. De border wil ik graag vullen met vaste planten en grassen en dan natuurlijk weven, de Dutch wave.  Of het gaat lukken..... de tijd zal het uitwijzen.

De specialiteiten welke ik in mijn vorige tuin vergaard had door te zoeken bij allerlei kwekerijen zijn natuurlijk achtergebleven in de tuin van onze voormalige boerderij. Dus weer tijd om opnieuw te verzamelen.

Wij zijn onderweg gegaan naar Eenrum in Groningen. Daar is de kwekerij: de kleine plantage. Een eldorado voor tuinliefhebbers, dus ook voor ons.  Je voelt je net een kind in een snoepwinkel, keuzes maken is dan moeilijk. Maar gelukkig had ik een verlanglijstje gemaakt met de namen van mijn favoriete planten en grassen. Ik denk dat ik anders met heel andere planten thuis was gekomen. Het is een prachtige kwekerij, met mooie tuinen rondom. Zelfs in deze tijd is het leuk om even de tuinen door te lopen. Zien wat er op komt en je kunt nog steeds genieten van de vele Helleborussen, welke bijna uitgebloeid zijn, maar nog steeds prachtig. De combinatie van houtwallen, hagen, beplanting en kunst maken het tot een leuk ommetje. En ook hier moet hard gewerkt worden, dat hoort er gewoon bij en is een geruststellende gedachte.





Een kop koffie met koek op het terras en nog even kijken bij de prachtige bleekpotten. Die ga ik in ieder geval op mijn verlanglijstje voor mijn verjaardag zetten. Een boek rijker van Piet Oudolf, zo geweldig. Niet een boek over planten (want die heb ik), maar een boek over zijn visie op het beplanten van een tuin en zijn prachtige projecten.



De kistjes met planten en grassen ingeladen, Storm die kwispelend en blij was dat we weer met ons drietjes in de auto zitten. Een mooie terugreis, over de kleine landweggetjes, de grote statige huizen en de vergezichten, het halen van verse krentenbollen bij een klein bakkerswinkeltje, dat alles is een mooi kadootje. De stop onderweg voor een fikse wandeling met een uitgelaten Storm maakte die dag gewoon tot een geweldige dag.

De planten hebben we zaterdag geplant, en nu maar groeien.......ik wil ze de grond wel uitkijken.

 

1 opmerking:

  1. Hoi Pauline,
    Dat klinkt als een heerlijk uitje. Fijn om zo'n mooie kwekerij te bekijken en ik kan me goed voorstellen dat het goed was dat je een lijstje mee had. Ik zou anders ook niet meer weten wat mee te nemen. Je ziet zoveel moois dan. Het is goed groeizaam weer nu, dus de planten zullen vast wel goed aanslaan. Je zult het gauw genoeg merken nu.
    Fijne nieuwe week,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je een bericht achter laat.

Lieve groet, Pauline

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...