vrijdag 4 augustus 2017

Dicht bij huis.......



Je hoeft niet altijd ver weg te gaan om te ontdekken welke mooie plekjes er te ontdekken zijn. Mijnklusman en ik zijn niet altijd aan het klussen of in het atelier aan het werk. Als de zon schijnt en het een prachtige dag is ronden we onze werkzaamheden wel eens wat eerder af op de dag. We pakken ons bootje en varen dan nog voor een paar boodschappen naar Sneek. Het vaartochtje over de Geeuw is al een hele belevenis en zeker ook de binnenkomst van Sneek met zijn prachtige en unieke waterpoort. Het valt mij altijd weer op hoe mooi de oude binnenstad is, met zijn oude en rijk versierde gebouwen, de torentjes, de rode pannendaken kris kras door elkaar, de grachten dwars door de stad en de vele gezellige terrassen. Ik mis een beetje de Biënnale in Venetië dit jaar, het vele lopen en trap op en af is denk ik nog iets teveel. Maar zo lopend door de stad waan ik mij soms in Italië, zeker op deze zonnige dag. ( 2 weken geleden).  Zelfs de steegjes doen wat Italiaans aan. We ploffen aan het eind van de middag maar neer op een van de terrassen, onder de lindenbomen. Ook hier zijn er veel mensen en spelende kinderen, het beeld van een Italiaans pleintje...maar het is gewoon Sneek. We bestellen maar een wijntje met een broodplankje met pesto en olijven. Dat is dan ook een leuke en gezellige afsluiter van  het einde van de middag.


 







 


 

 


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Fijn dat je een bericht achter laat.

Lieve groet, Pauline

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...