donderdag 5 januari 2017

2017 - de stilte van buiten

 

 
 
Buiten is het koud, de nachtvorst laat sporen na en hier en daar is de hagel blijven liggen. De sterke wind die in de eerste dagen van het jaar om het huis heen raasde is gaan liggen. Hier hoor je de wind goed tegen het huis beuken. Hij kan ook flink zijn gang gaan over de vlakte van de Ruterpolder. Zelfs in het water ontstaan dan golfjes en de boot ligt dan ook aardig te klotsen in het water. Goed dat hij stevig vastligt aan de steiger. Maar sinds gisteren is de wind gaan liggen en de zon schijnt regelmatig. Het is stil buiten, de geluiden van de zomer zijn verdwenen en de rust en de stilte van de winter kan soms heerlijk zijn. 2017 heb ik mij dan ook voorgenomen om weer de ruimte op te zoeken van het atelier. Wel ietsje koud maar de werkplaatsheater doet zijn best om de ruimte aangenaam te krijgen. Weer goed om daar de dag door te brengen en weer volop te starten met mijn eigen werk. Ik merk dat ik dit gemist heb en gewoon behoefte heb aan de ruimte voor mijzelf en mijn ideeën weer vorm wil geven.


 
 
En tussen de middag maak ik een ommetje door de tuin, de zon, de helderblauwe lucht, de verstilde kleuren van het riet en zelfs 2 tortelduiven in de boom. Het jaar 2017 begint buiten stilletjes aan zijn jaar, de dagen lengen alweer een beetje, en het bootje.... die ligt rustig te wachten op het voorjaar. Dan trekken we er vast wel weer een dagje tussenuit om te genieten van de ruimte van het water.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Fijn dat je een bericht achter laat.

Lieve groet, Pauline

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...