zondag 1 mei 2016

Werk in uitvoering

Behalve onze gezellige dagjes uit, de wandelingen door de prachtige natuur hier rondom IJlst en het genieten van de tuin, wordt er ook gewerkt. De keuken is een prachtige keuken met nog oude Friese witjes. Elke dag ga ik hier meer waarde aanhechten. In dit huis bestaan ook de plinten van deze zelfde Friese witjes met hier en daar bloemmotieven of dieren in het blauw afgebeeld.

De keuken is toch wel de ruimte waar we dagelijks verblijven, mooi licht en met uitzicht op de tuin en de Ruterpolder. Hij ligt op het zuidwesten dus heerlijk veel zon en prachtige zonsondergangen.

Maar er was toch wel een "dingetje" met de keuken.  iets te weinig kastruimte en de keukenapparatuur was wel heel erg in het zicht.  Een tijd terug hebben we heel oud hout in Doorwerth gekocht om daarvan deuren te maken voor een keukenkast. En de afgelopen weken was het zover.

Hans mijn man, als handige klusser is aan de slag gegaan met de kast. De muren opgetrokken en afgetimmerd. Maar om het stucwerk uit te voeren dat zag hij niet zitten.

Dus de koningsdag stond in het teken van stuken, en ik zou het uitvoeren. Ben dus maar aan de binnenzijde begonnen van de kast, kon ik oefenen en als het niet ging lukken..... dan moest ik alsnog de vakman bellen. dat zou wel een afgang zijn, dus ik heb verschrikkelijk mijn best gedaan.

De vlaggen hingen uit ne wapperende kleine vlaggetjes door de hele straat





De keuken..... en alles op de kop en onder een laag witte stofdeeltjes.

 

Schaften met cappuccino en oranjegebak van de warme bakker.
De dag erna geschilderd, planken gezaagd en de deuren gemaakt en ingehangen. Een precies werkje en ik moet zeggen...... het resultaat mag er zijn. Wat een kast, veel ruimte, hoog en heel diep, keuken apparatuur lekker achter de deuren weggewerkt en, een kast voor het serviesgoed en dat alles ook nog eens met een prachtige sfeer welke goed past bij dit eeuwenoude grachtenpand.




 

5 opmerkingen:

  1. Oh.... Pauline, wat heb je dat goed gedaan en zo mooi de deuren, geweldig!
    Het ziet er allemaal super uit hoor.

    Fijne zonnige dag en lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat je man zo handig is Pauline. De kast ziet eruit alsof hij er al een eeuw in zit. Prachtig! Het past perfect in je keuken. Complimenten ook aan je man!

    Fijne week!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh....die zijn prachtig geworden! Wat een mooi hout, en die haal je helemaal hier vlakbij in Doorwerth? Ze zien er wel heel mooi uit zeg!
    En wat heerlijk om alles nu een beetje weggewerkt te hebben!
    Complimenten voor je man!

    groetjes Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow!! Zo ontzettend mooi geworden en wat knap dat jullie dit zelf gemaakt hebben. Het hout vind ik ook zo mooi.. weer een klus geklaard heerlijk he!

    Liefs, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je een bericht achter laat.

Lieve groet, Pauline

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...