zondag 21 november 2010

Het krieken van de "zon" dag













Het ontwaken van de dag is prachtig om mee te maken, zeker als deze een kleurige belofte met zich meebrengt. Ik wil nog graag de late herfst vasthouden, maar langzaam dringt de winter zich op. De kou van de nacht is in de ochtend goed voelbaar en laat zijn sporen achter, dauw, draden, en ijzige luchten waarin de koelere kleuren zich enigszins laten verdringen door de ochtendzon. Niets mooiers dan steeds opnieuw die ontdekking van de opkomst van de zon, je kunt er geen genoeg van krijgen.







Zeker op zo,n luie zondagochtend waar geen haast is geboden, geen werk die wacht, alleen maar gescharrel in de ochtend, een krantje, een rondje tuin en een kop koffie.s,ochtends kunnen wij de zon zien opkomen vanuit ons bed. Een vriend van ons heeft prachtige luiken gemaakt, wij sluiten ze zelden volledig, want dan hebben we het gevoel dat we de ochtend lichtshow missen. We staan nog steeds te twijfelen of we de luiken gebroken wit gaan schilderen. Van buiten af is het misschien mooier, alhoewel ik hou van de warmte van hout, maar ook dan zal ik ze licht moeten beitsen met wit, anders worden ze binnen een mum van tijd, licht geel/bruin.
De tijd zal het leren, kan er nog even over denken voordat ik de verfkwast pak.







Wanneer we binnen aan de tafel genieten van ons ochtend ontbijtje genieten we ook van de het kleine glazen schaaltje met een mooi hoog voetje en het langwerpige bakje met een zilverkleurig dekseltje, vorige week gekocht bij Yn e Steeg. De hartje met de kleine belletjes heb ik hoger op veilige hoogte gehangen aan de sleutel van de deur, buiten de grijpgrage pootjes van Jansen en Tielanus.









De ochtend begint goed, we gaan straks nog wat ruimen in de tuin, Hans gaat zijn appelvoorraad aan de straatkant bijvullen. Wonderbaarlijk kan dit nog steeds in goed vertrouwen, het geldpotje blijft trouw staan, en ook gevuld. Fijn dat dit nog steeds zo ouwerwets kan, zou niet graag het vertrouwen verliezen.

We willen vandaag nog even naar de vlooienmarkt in Eelde, lang niet geweest dus ik ben heel nieuwsgierig of ik er toch nog iets vind. Zo,n dagje gescharrel is altijd fijn, op je eigen tempo, geen haast en met volle teugen genieten.

33 opmerkingen:

  1. wat zijn je foto's prachtig!!!!!
    Is het nog wat geworden op de rommelmarkt in Eelde??
    Ik mag daar ook graag heen gaan, moet ik ook maar eens weer gaan doen!!
    fijne avond, nog.
    Cobi

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een ontspannen post, ik zou er haast de neiging van krijgen om een ochtendgaapje in de avond te onderdrukken! En dat is een compliment, want ik zit helemaal te genieten van je foto's en je woorden! Zo zou je vaker een dag moeten kunnen ervaren! HEERLIJK!

    Een fijne week! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een heerlijke post Pauline....mooi je foto's zo !!!...en ja ik verbaas me ook telkens als ik langs de weg iets te koop zie en het geld zit gewoon nog in het potje........bijzonder hoor....ik hoop dat dat nog heel lang blijft !!.....fijne week liefs Ria...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zie nu net jouw berichtje. Kan me heel goed voorstellen dat je die aanbieding niet kon weerstaan!

    Vrijdag ben ik inderdaad ook geopend (tot 21.00 uur 's avonds) De zilveren kussen heb ik helaas niet meer. Ik heb nog 1 grijs, rond kussen in bloemvorm en nog een aantal grijze kussen met gehaakt rondje in het midden. Ik weet niet welke jij precies bedoelt..??

    Groetjes, Ilona

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een rust ervaar je als je naar die foto's van de prille ochtend kijkt. Heerlijk.
    Ook de anders foto's zijn zo sfeervol.

    Ik wens je een fijne week.
    Liefs, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi zeg.....echt een novembersfeertje....
    En de luiken , mooi wit schilderen en een beetje opschuren.
    Groetjes Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat een heerlijk plaatjes, binnen en buiten. Het weer was prachtig dit weekend dus ook buiten konden we genieten.
    Ik heb luiken in de slaapkamer gemaakt van louvredeurtjes, ze hangen al zo'n 10 jaar, niet behandeld, en ze worden steeds mooier. Een beetje de kleur van je schoenmallen.
    Steeds twijfel ik of ik ze toch zal gaan verven maar ik heb de kwast nog steeds niet gepakt!
    Lieve groet, Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een heerlijk novembersfeertje.

    Gezellig hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtige foto's .Wat ben je een bevoorrecht mens met zo'n uitzicht vanuit je bed.Maar wat ben je ook een gelukkig mens dat je nog steeds hiervan geniet.

    Groetjes Bep

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heb genoten van je prachtige en sfeervolle foto's; dat is nog eens fijn wakker worden met zo'n uitzicht!

    Nog wat leuks gevonden in Eelde?

    Fijne dag,
    Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig, wat hebben jullie toch een daalders plekje. Dat van mij is er niets bij, hier zo midden in de woonwijk. Maar ja, wie weet ooit.... Het is wel onze grote droom om midden in de natuur te wonen. Wat heerlijk wakker worden zo en het feit dat jullie hier ook volop van genieten. Dat is fijn.
    Eelde, ja daar ben ik ook in tijden niet geweest. Vond het er altijd behoorlijk aan de prijs. Ben benieuwd of je nog wat gevonden hebt.
    Lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat heb je er weer een prachtig geheel van gemaakt.
    Wanneer ik alleen de foto's al bekijk, snap ik wat je bedoelt!

    Een hele fijne week toegewenst, Jantsje

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat leuk, nog een inwoner van Friesland in blogland!
    Mooie foto's ook...
    Ik ga je volgen.
    Hartelijke groet van Karin (Mooi)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtige foto's heerlijk genieten hier op de maandag ochtend, je reaktie op de blog en je mail, ik ben verward:help me even !?!? hhaha..

    liefs Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat zijn je foto's weer prachtig Pauline. Altijd zo mooi om naar te kijken.
    Heel toevallig heeft mijn man afgelopen zomer ook luiken gemaakt voor ons slaapkamerraam. Ik heb ze wit geverfd en een beetje doorgeschuurd, voor een oude look.
    Ik sluit de luiken ook niet helemaal af, alleen als ik uit wil slapen.
    Heb je nog iets leuks gekocht op de markt in Eelde?
    Fijne dag.
    Groetjes van Geartsje

    BeantwoordenVerwijderen
  16. WAT EEN PRACHTIG MOOIE GEWELDIGE SFEER FOTO'S HEB JIJ GEMAAKT ZEG!!


    LIEVE GROET,
    MIRANDA

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een heerlijke plaatjes laat je ons zien.
    Wij hebben gisteren ook al vroeg een wandeling gemaakt. En verder waren we thuis, want de auto deed het niet meer.

    fijne week, lia

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Pauline,

    Wat een geweldige foto's heb je geplaatst. Ik bedoel die van de lucht!!!

    In een woord geweldig!!!

    Groetjes van Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een prachtige fotocollage. Zie ik daar een hartenkrans met belletjes? Ik zag een tijdje geleden een gelijkaardige krans in Antwerpen ... liep gisteren de hele tijd rond met het idee dat ik iets vergeten was. En nu weet ik het weer ... de aankoop van een belletjeskrans! Lieve groet, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een rustgevende post, heerlijk die foto's ! Ik krijg er inspiratie van! Ik vind je harten ook leuk zeg !

    BeantwoordenVerwijderen
  21. DIT IS NOG EENS "KRIEKEN"....
    Prachtig...
    Warme groet, Margot

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Heerlijke beelden, mooie collages echt genieten.
    En al een beetje kerst, heel subtiel met de belletjes.......;)
    En nog geslaagd in Eelde en nog bekenden gespot?
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hoi Pauline,

    Ik hoop dat je met mooie vondsten van de rommelmarkt bent teruggekomen. Prachtige wolkenluchten boven het Friese plattenland en gezellige foto's van jullie mooie huis!

    Lieve groet & een gezellig avond!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Helemaal gezellig! De koffie staat klaar!

    Zal de kussens voor je reserveren!

    Tot vrijdag!

    Groetjes! Ilona

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Een heerlijke post, om van te genieten!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een mooie foto's
    Wat wonen jullie geweldig.

    Bedankt voor het delen van je mooie leven en je woorden zijn zinnen gelijk aan een gedicht.

    Ik kan van je blog genieten.

    Groeten.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hoi Pauline,

    Ik had even je post gemist. Wat een prachtige foto's heb je gemaakt van het krieken van de dag. Kan me voorstellen dat dit echt genieten is!

    Groetjes
    Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Het is echt genieten van jou foto's , zoveel moois , heerlijk !
    Liefs ♥RINI♥

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Werkelijk prachtige plaatjes laat je ons zien hier , dat is echt genieten daar bij jullie op de ruimte.......
    Hoe was het in Eelde ...? Daar kwamen we vroeger nog wel eens maar nu ook nooit meer, is het de moeite waard nog eens te gaan ..?
    Nou , het is alweer bijna zondag, fijn weekend gewenst , lieve groet Gea

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je een bericht achter laat.

Lieve groet, Pauline

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...