dinsdag 28 juni 2016

Na regen komt altijd weer de zon terug.

Gisterochtend heeft het hier even goed geregend. Op zich niet erg want voor de tuin is een fris buitje heerlijk. s'middags klaarde het op en al gauw kwam de zon tevoorschijn. Heerlijk, even een slag door de tuin, met je handen in de aarde en genietend van de zon. Ik geniet hier niet alleen van ook de vlinders komen fladderend langs, in het zonnetje de nectar verzamelen.



Vandaag de werkzaamheden afgemaakt. Het onkruid heb ik hier goed onder de knie. De tuin heeft nog vrij veel rozen welke door de vorige bewoners gepland zijn. Ze waren verstopt, overwoekerd door de klimop. Maar toen wij eenmaal dat klimop terug geknipt hadden tot daar waar het hoort stonden er toch nog wel wat rozen. Nu ze bloeien ben ik heel blij dat ik ze bewaard heb, prachtige rozen en ooit vast met veel liefde gepland. Zo ook de betonnen vogelschaal. Die heeft nu ook zijn vaste plek gekregen. En daar groeien rozen (geurende) en Nepeta omheen, het moet allemaal nog wel wat groeien, maar zo gaat dat met een pas aangelegde tuin.  Binnenkort gaat Hans hier de Friese straatgeeltjes omheen leggen zodat er een plaatsje ontstaat met het vogelbadje als middelpunt. Leuk zo"n tuin met herinneringen, voor ons hoort ook dit bij de geschiedenis van het huis....... herinneringen waar je zuinig op moet zijn.

 
 


 
 


 

6 opmerkingen:

  1. Hoe fijn die regen ook is voor de tuin. Ik wil nu toch zon hoor. ....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is nu al heel mooi en sfeervol Pauline!! Prachtig die drinkbak!

    Liefs, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat wat jij schrijft over de rozen die verstopt zaten, met liefde geplant. Toen wij hier net kwamen wonen was de tuin 1 grote grasvlakte. Met het planten van de Japanse kers was dat ook echt een besef dat alles wat ik in de tuin zou plaatsen met liefde gezet is, met aandacht voor het huis en de tuin op zich, ook op langere termijn. Het meest bijzondere vond ik toen ik foto`s vond van 90 jaar terug en op dezelfde plek waar wij deze boom geplant hadden er altijd een boom gestaan heeft. Dat was best een bijzondere ontdekking. Jouw tuin... ik vind de foto`s echt om te genieten! Je zou er maar mogen wonen :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk dat je schrijft: een tuin met herinneringen. Dat hoort bij de geschiedenis van het huis! Dat is precies wat wij ook steeds zeggen hier.
    Mooie rozen inderdaad. En nu maar hopen dat alles wat gaat groeien. Je vogel badje vind ik ook erg leuk.

    Lieve groet, Hilgonda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk dat je schrijft: een tuin met herinneringen. Dat hoort bij de geschiedenis van het huis! Dat is precies wat wij ook steeds zeggen hier.
    Mooie rozen inderdaad. En nu maar hopen dat alles wat gaat groeien. Je vogel badje vind ik ook erg leuk.

    Lieve groet, Hilgonda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Echt prachtig.....op en top genieten........
    Wat een mooie tuin.

    Fijn weekend

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je een bericht achter laat.

Lieve groet, Pauline

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...