dinsdag 14 juni 2016

Groeizaam weer

In maart/april hebben we in grote lijnen de tuin aangelegd. Opgeschoond en gesnoeid, de planten hier en daar die er nog stonden verplaatst als dat nodig was. We hebben gekozen voor een (stads)tuin welke aansluit bij het landschap, de ruigte, de grassen en het water. Dus een royale border met vaste weefplanten en grassen. Nu alles goed groeit komt er een beetje zicht op de structuur van een (nieuwe) tuin.

april 2016

april 2016



De maand mei en begin juni was erg zonnig en groeizaam weer. De planten beginnen hier en daar flink te bloeien, alhoewel je nog veel grond ziet begint de tuin er steeds beter uit te zien. In het vorige huis maakte ik elke dag een wandelingetje over het erf om te kijken welke verassingen de tuin steeds weer laat zien. Dat doe ik ook nog steeds in deze tuin, meer een stadtuin welke prachtig overgaat in het natuurgebied de Ruterpolder.

De maand juni heeft mij enorm verrast, wat is alles gegroeid en in gedachten weet ik dat het door de jaren heen een volwaardige tuin gaat worden. Het is vooral nu genieten van alles wat groeit en bloeit.






 












 


 
 

13 opmerkingen:

  1. De tuin is nu al mooi zeg....laat staan over een paar jaar! Prachtige planten heb je gekozen, ook echt de kleuren die er bij mijn tuin veel te zien zijn! En dan jouw, jaloersmakend utzicht....geweldig!
    Geniet maar van je rondje tuin!

    groetjes Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sorry....uitzicht natuurlijk. (ik begin gewoon fries te praten geloof ik!)

    Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het ziet er nu al prachtig uit Pauline en wat wonen jullie in een mooi oud huis!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Toch nog ergens goed voor....hihihihihi.....maarre van mij mag het zomer worden hoor....hihihihihi.....liefs Ria x

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat fijn dat de planten allemaal zo goed aanslaan, het ziet er heel mooi uit. Over een paar jaar is er in de zomer geen stukje grond meer in de borders te bekennen!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie sfeervolle foto's! Hier zit ik dan in m'n rijtjeshuis middenin de randstad. Tsja, verschil moet er wezen. Het lijkt me geweldig om in een mooie landelijke, rustige provincie te wonen. Maar ja, al mijn familie woont hier en ons werk is hier, dat laat je niet zomaar achter.
    Hartelijke groet,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat wordt het mooi!! En heb je nou Dille of asperagus of venkel in je kruidentuin staan? En de kleurcombinatie, erg mooi! Heerlijk dat je toch al in zo`n korte periode zo tuin hebt kunnen neerzetten en er van kan genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ziet er allemaal al mooi uit! Wat een prachtige kleurtjes heb je in je tuin. En het is inderdaad groeizaam weer maar iets minder regen mag van mij, dan draai ik liever zelf de kraan open....lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie tuin heb je zeg!
    Die steentjes van het huis maken het plaatje ook zo mooi landelijk..
    Geniet ervan!
    Groet, Leonie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik vind het er allemaal geweldig uit zien bij je, niet alleen de tuin, maar ook de stenen van je huis, de deur, de ramen, het klinkerpaadje...
    Liefs, Linda

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je een bericht achter laat.

Lieve groet, Pauline

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...