zondag 12 juni 2016

Klaar voor de start

Het begon steeds meer te kriebelen, een werkplek bij huis.  Een klein huisje op je eigen grondgebied waar ooit gezinnen in hebben gewoond. Maar het dak moet eigenlijk aangepakt worden inclusief goot. Een waterleiding plaatsen, radiator aansluiten, een aantal dakramen plaatsen voor een betere lichtinval, een vergroting van de ruimte, een kastenwand inclusief aanrecht, de trekbalken terug plaatsen, openheid in de nok en de wens van een glazen pui in de achterzijde om optisch ruimte te krijgen en een fantastisch licht atelier.

Een grote klus en er liggen ook allerlei andere klussen welke ook belangrijk zijn. Maar de kriebel blijft, dus ik heb besloten om mijn eigen atelier maar aan te pakken aan de binnenzijde om alvast te kunnen werken en de wensen uit te voeren als we er echt aan toe zijn. Dus zelf maar de mouwen opgestroopt, de oude kleren aan, en flink de handen uit de mouwen.

De ruimte was behoorlijk beschimmeld, dus schimmel verwijdert, platen vervangen daar waar nodig was, schuren, plamuren en opnieuw schuren en geschilderd. Grote witte vlakken met zo af en toe een lijn of vlak grijs. Het was even een flink klusje.





En nu zijn we twee weken verder. De ruimte is behoorlijk opgeknapt, de vloeren zijn schoon en de tafels, ezel en de atelierdozen zijn van de zolder gehaald. De persen staan weer op hun plaats en de tekenlade kast is weer gevuld met de stapels papier. Een prachtige nieuwe / oude jieldelamp boven de werktafel maakt het toch weer tot mijn eigen werkruimte. De opslag heb ik op een andere plek, nl. de gigantische zolder is een prima opslagruimte. De ruimte is nu toch al aardig mijn eigen atelier ruimte en ik kan hier voorlopig prima werken.

En het wensenlijstje.... dat pakken we in de herfst/winter en volgend voorjaar aan, alles op zijn tijd. Ik ben klaar voor de start.


 




 




 
 
 



 

8 opmerkingen:

  1. Wat hebben jullie daar een prachtige werkruimte gecreëerd...ik zit vol verbazing te kijken. Het ziet er echt super uit!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijke rustgevend atelier Pauline! En wat een prachtige materialen zie ik voorbij komen om bezig te zijn. Prachtig!! Ik vind de muurkleur ook erg mooi, en ik zie dat je tuin ook al aardig groen begint te worden. Veel plezier op dit mooie plekje, maar dat zal wel lukken denk ik!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ps. zijn dat trouwens echte oude tekendozen, die mooie zwarte op je kast?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja Petra, het zijn oude schilderskistjes waar ze de pigmenten (kleurstoffen) in bewaarde. Ik heb ook nog een schilderskast met allerlei materialen en penselen. Die hangt in de kamer. Het zijn unieke stukken waar ik dan ook heel blij mee ben.
      groetjes, Pauline

      Verwijderen
  4. Wat een heerlijke luxe om zo'n mooi oud huisje in je tuin te mogen hebben Pauline. En om te gebruiken als je atelier. Prachtige oude verfspullen zie ik op de foto's voorbij komen.Die zwarte kistjes echt te mooi!!! Smulfoto's!!! Genieten hoor!! Een lieve groet, Geartsje.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een heerlijke werkruimte Pauline, en prachtig ingericht. Ik kan me voorstellen dat je daar menig uurtje heel tevreden kunt doorbrengen. Wat een werk is er al verricht. Het ziet er echt fantastisch uit.
    Geniet er van...
    Fijne dag,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw...wat een pracht van een atelier heb je gemaakt...
    En wat een mooie spulletjes...alleen al er naar kijken is genieten, laat staan als je er mag werken..

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind het nu al een heel gaaf atelier, gevuld met geweldige spullen.
    Het mocht dan even wat werk zijn, maar het resultaat is prachtig!!!
    Lieve groet, Linda

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je een bericht achter laat.

Lieve groet, Pauline

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...