woensdag 20 januari 2016

De verhuizing komt nu wel dichterbij.....


De kop van dit blog al een beetje aangepast aan de nieuwe situatie. We zullen afscheid nemen van het Logement it Foarhûs, dus tijd voor verandering.

Ook een spannende tijd, 1 februari krijgen we de sleutel van het nieuwe huis en daar hebben we best zin in. Een prachtig grachtenpand gelegen aan een smal riviertje de Ee. Midden in het stadshart van het Elfstedenstadje IJlst. IJlst is bekend om zijn overtuinen en ook bij dit huis hoort een overtuin. Goed, we zullen nog veel moeten restaureren, kleine herstelwerkzaamheden, sauzen, schilderen en wat al niet meer. Maar tussendoor ook genieten van de nieuwe omgeving, het water en het natuurgebied de Ruterpolder welke grenst aan onze achtertuin.


 
En Storm onze labrador zal ook zijn weg weer moeten vinden in deze omgeving en wellicht weer nieuwe speelvriendjes onderweg tegen komen. Hij zal wat meer zijn best moeten doen om nieuwe stokken te verzamelen en zal vast ook weer wennen aan de nieuwe omgeving. Maar eerst nog de laatste loodjes, inpakken, sauzen, verven, schoonmaken en verhuizen op 6 februari. Dat alles is toch een hele leuke uitdaging, spannend maar ook weer nieuwe kansen en nieuwe ontdekkingen.

16 opmerkingen:

  1. Pauline, wat spannend, verhuizen naar een nieuw huis.
    Natuurlijk eerst heel wat werk te verzetten, maar dan in voorjaar genieten in de achtertuin van het uitzicht op de Ruterpolder, geweldig.
    Wacht al op de foto's van jullie nieuwe onderkomen.
    Fijne dag en lieve groet,
    Loes



    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Pauline, dit is inderdaad een spannende tijd.. loslaten.. maar net wat je zegt dit betekent ook weer nieuwe kansen en ontdekkingen en dat geeft ook weer nieuwe energie en inspiratie.
    Mooie header heb je gemaakt, ziet er heel sfeervol uit en IJlst klinkt ook heel gezellig!

    Succes!!
    Liefs, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Drukke spannende tijd, maar het komt vast goed!
    Ik vind het pand er zo gaaf uitzien, de inrichting wordt vast ook top!
    Succes, hoor ❤

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Drukke spannende tijd, maar het komt vast goed!
    Ik vind het pand er zo gaaf uitzien, de inrichting wordt vast ook top!
    Succes, hoor ❤

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Spannend hoor, een nieuw begin.
    Heel veel succes en ondanks de drukte genieten!

    Groetjes karin

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat is dit ook weer een mooie header geworden! Wat is dit ook weer een prachtig plekje!
    Verhuizen staat in de top 5 van meest emotionele gebeurtenissen heb ik ergens gelezen, je laat iets achter waar je met veel plezier gewoond hebt. Maar....iets nieuws is ook weer inspirerend en dan nu wat dichterbij de bewoonde wereld lijkt me ook weer iets bijzonders voor jullie!
    Dus.....geniet ook van de veranderingen maar ook sterkte met het loslaten en de verhuizing!

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Spannend allemaal Pauline....sterkte met alles......wat een leukerd is storm.....liefs van mij Ria x

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ben bang dat ik een aantal posten gemist heb. Je gaat verhuizen!!!
    Spannend om dat mooie vertrouwde plekje achter te laten.
    Maar het ziet er wel veelbelovend uit.
    Succes met de verhuizing.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik weet zeker dat jullie in dit mooie huis ook jullie draai wel weer zullen vinden. Heel veel succes met de verhuizing.

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel veel succes met verhuizen en opknappen! komt goed! het ziet er een bijzonder mooi huis uit, ben benieuwd naar de binnenkant...

    Groetjes Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wow.......vast en zeker super.....Een grachtenpand......toch de droom van iedereen......?
    Ben zeeerrr benieuwd

    Veel succes gewenst met de verhuizing

    Fijne avond

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jeetje dat schiet zeker op, ik vind dit huis zo prachtig, daar ga jij straks heerlijk je eigen paleisje van maken. Heel veel succes met alles!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Pauline,

    Heel veel succes met de verhuizing & nieuwe uitdaging!

    Groetjes Marieke,
    rustiekbijmariek.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heel veel succes lieve Pauline. Ik ga je stekkie missen hoor maar kijk ook weer graag uit naar jullie nieuwe plekje... en natuurlijk hoop ik op een logement ;)
    XXX Diaan

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat krijg je een mooi plekje Pauline, al die veranderingen, wat zul je druk zijn.
    Zeker weten dat jullie ook in IJlst een prachtige stek creëren!!
    De opa van mijn man kwam uit IJlst, we komen er jammer genoeg nooit meer omdat hij overleden is, maar we bewaren er goede herinneringen aan.

    Veel succes met alles!

    Lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik heb de ontwikkelingen een beetje gevolgd de afgelopen periode....wat krijgen jullie opnieuw een bijzonder huis!
    Wat ik voor mezelf wel een beetje jammer vind...ik had nog graag een keer in het logement willen verblijven...
    ik had je vorig jaar om deze tijd een keer aan de telefoon, toen zaten jullie vol, maar nu heb ik iets te lang gewacht ;-).
    Hoe dan ook, ik ben heel benieuwd wat jullie van de nieuwe plek gaan maken, en een B&B behoort nog tot de mogelijkheden begreep ik.
    Ik ben ook wel benieuwd of jullie huidige huis B&B blijft...
    Ik heb trouwens in mijn laatste blogbericht een link naar een van jouw berichten geplaatst, ik vond de foto's met de ijspegels zo mooi.
    Succes met verhuizen, groet Annelies

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je een bericht achter laat.

Lieve groet, Pauline

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...