woensdag 10 oktober 2012

Kerst komt dichterbij

In principe spreek je niet over Kerst voordat de oude en zo vertrouwde Sint Nicolaas fatsoenlijk uitgezwaaid is. In Museum Opsterlân krijgen we dan ook eerst de ontvangst van Sinterklaas en vele verwachtingsvolle kinderen voor de tentoonstelling "Sinterklaas Ahoy".
Daarna volgt de tentoonstelling over Kerststallen en de kerstversiering door de tijd heen. Het Museum is dan ook op zoek naar, wie weet jou om jouw verzameling kerstversiering (we zoeken nog versiering van begin 1900 en kerstversiering van de jaren 50).

Een pas vernieuwd museum, met een daverende kersttentoonstelling en hopenlijk vele genietende bezoekers, heb jij een verzameling en wil je jouw collectie beschikbaar stellen neem dan even contact op:
Museum Opsterlân
Pauline Kick
Hoofdstraat 59
Gorredijk
Telefoon: 0513-462930




6 opmerkingen:

  1. Hoi Pauline, ik ben blij voor je dat je dierbare herinneringen op kon halen bij mijn groene voeten post. Dat zijn herinneringen die je moet koesteren.

    Veel liefs, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh ik vind dat zo mooi oude kerstballen,ik heb zelf veel oud zilver,maar ben ook een gekleurde verzameling begonnen,schitterende versieringen laat je zien,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat prachtig zeg ik verzamel ze zelf ook dit is begonnen toen ik de kerstspullen van mijn oma kreeg.
    Fijne dag
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik heb geen oude kerst versiering helaas want vind het wel erg mooi .
    leuk om daar een tentoonstelling van te maken .
    tis wat te ver weg anders was ik zeker komen kijken .

    grtjs saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat leuk zeg...ik heb er wel een paar maar die zien er niet zo mooi meer uit..zijn goed gebruikt zeg maar hahah..
    liefs hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Helaas is mijn verzameling oude ballen erg klein (maar het begin is er ;)) Lijkt mij wel erg leuk om een kijkje te nemen in dit museum...

    Fijne avond. Groeten, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je een bericht achter laat.

Lieve groet, Pauline

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...