maandag 13 december 2010

Licht in donkere dagen





Wit blijft mijn favoriet, dus je snapt het al, die prachtige oude puddingvormen komen misschien goed van pas met de kerst. Wat een geluk dat ik ze tegnkwam op de rommelmarkt in Eelde. Een heerlijke kerstpudding is natuurlijk nooit weg. En voor de rest van de tijd, kunnen ze aan de muur "hangen om mooi te wezen".

In de ochtend is het hier behoorlijk donker,h et opkomen van de zon blijft een belevenis.Steeds opnieuw is het schouwspel verrassend, anders, door de kou of warmteverschillen en een gratis voorstelling bij het onbijtje die ik je niet wil onthouden. Het belooft weer een fantastische winterse dag te worden.



Langzaam sluipt de kerst binnen in ons huis. Behoefte aan warmte, gezelligheid en licht zorgt ervoor dat je vanzelf bezig gaat met kaarsjes, kleine stilleventjes en natuurlijk, datgene wat ik gescoord had in Eelde op de rommelmarkt. behalve prachtige oude kerstversiering, inclusief 2 zilveren vogeltjes op een knijpertje heb ik ook een deel van de kerststalfiguren kunnen vinden. Het zijn een aantal oude exemplaren, komen uit de periode rondom 1900 en zijn gemaakt van papier maché. Lichtvoetig, teer en lieflijk staan ze vreedzaam onder een glazen stolp, te wachten op het moment dat de kerstdagen beginnen.



Heerlijk om weer van die kleine stillevens te maken, met zilver, wit, verweerd hout en mos. Veel hebben we al op onze wandelingen meegesjouwd naar huis, prachtige natuurlijke vormen, larixtakken, denneappels en natuurlijk grillige dikke takken, gevormd door de jaren heen. Ze wachten nu op de juiste plek, maar die vind ik vast wel.

Het zijn drukke dagen, dit weekend hebben we open huis en brocantedagen. Ook dan moet het er goed uitzien. In kerststijl met de nodige winterkoffie en dampende chocolademelk.

















29 opmerkingen:

  1. Het ziet er bijzonder sfeervol uit bij jullie Pauline, en mocht er een gaatje in de drukke agenda vallen, dan zal ik onthouden dat je dit weekend open huis houdt! Alvast veel plezier, het wordt vast een succes, lieve groet, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ontzettend jammer dat we tegelijk "open" zijn.
    Ik was graag even naar jullie toegereden, om eens bij jullie te komen kijken.
    Maar dan houden we dat maar tegoed voor het voorjaar van 2011!! haha

    Groetjes, Jantsje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. WAT EEN MOOIE KERSTFOTO'S HEB JIJ GEMAAKT.
    GEWELDIG!!
    JE PUDDING VORMEN ZIJN ERG MOOI.
    MAAR DE REST OOK.

    LIEVE GROET,
    MIRANDA

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Sfeervolle foto's en wat een prachtige puddingvormen...

    Fijne dag,
    Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een heerlijke sfeervolle plaatjes! Zó krijgt een ieder zin in Kerst! Helaas voor mij een beetje te ver om te komen kijken bij je open huis. Maar heel veel succes en plezier gewenst!
    Groetjes,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een sfeervolle kerst foto`s,ziet er erg gezellig uit en de puddingvormen vind ik ook super,ben zelf ook op zoek naar keuken frutsels,fijne avond,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Pauline,

    Mooie sfeervolle foto's van jullie huis. Je hebt alles erg mooi versierd. Mooi de witte etagere van draadmand en de bijpassende kandelaar. Mooie foto's van de ondergaande zon. Daar kan ik, zelf hier in de stad, ook altijd erg van genieten!

    Een fijne nieuwe week!

    Lieve groet, Madelief

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het ziet er prachtig uit! Misschien kan ik nog een gaatje vinden dit weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het ziet er allemaal heel sfeervol uit hoor!!...liefs Ria.........

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtige foto's heb je gemaakt, zo sfeervol.
    En een puddingvorm met een lichtje lijkt me ook mooi.

    Lieve groet
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Pauline,

    Het ziet er allemaal prachtig uit heel sfeervol, had graag bij jullie langs willen komen maar dat is net weer even te ver weg.
    Jammer.
    Groetjes, Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Pauline,

    Wat een schitterende puddingvorm heb je gevonden op de rommelmarkt! Heel fraai!
    De rest van je huis ziet er ook heel sfeervol uit. Mooi hoor die kleuren en vormen bij elkaar. Ik moet hier nog beginnen .... even uitblazen na de kerstmarkt!
    Wat jammer dat het zo ver is naar je toe...anders kwam ik even bij je gluren hoor!

    Groetjes
    Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Pauline,
    Wat ziet het er weer allemaal sfeervol uit bij je.
    Als het lukt kom ik héél misschien zondag wel een kijkje bij je nemen!! Lijkt me erg gezellig!!!
    Fijne avond.
    Groetjes van Geartsje

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooi, mooier, mooist ... zo zou ik jouw berichtje willen samenvatten. Ik wens je een prachtige avond in wit! Lieve groet, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik geniet van je prachtige foto's...wat een heerlijk sfeertje zet je hier neer. Ik ga deze reactie plaatsen en nog een keer kijken als je het niet erg vindt hi hi...

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtige plaatjes allemaal. Ik houd het even in mijn achterhoofd, je open huis. Maar ik ben bang dat er weinig speling meer zit in de planning.
    Lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooie winterbeelden binnen en buiten, echt genieten bij je !!
    Lieve groetjes Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  18. De kerststalfiguurtjes vind ik erg leuk.
    Wat jammer toch dat je zover weg woont. Ik zou graag je open huis bezoeken en kennis maken met m'n naamgenootje :)
    Het ziet er in ieder geval al heel gezellig uit en het zal vast een succes worden.
    Liefs, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  19. de sfeer zit er al goed in zeg bij jullie. wat prachtig allemaal. ik vind je vormen erg mooi en ook je kerststalfiguurtjes zijn geweldig
    fijne open dagen hoor
    gr hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Het zijn en blijven inderdaad heerlijke sfeervolle dagen. Voor iedere leeftijd. Die taartvormen??... Niet ophangen, zo mooi op dat tafeltje laten staan. Een prachtig stilleven...
    Warme wintergroetjes, Margot

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat ziet het er sfeervol bij je uit Pauline en wat een prachtige puddingvormen heb je op de kop getikt.
    Fijne dag.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  22. mooie uitstraling, sjiek, luxe en toch heel rustig, mooi! En wat een uitzicht heb je 's morgens ?! Oef ik zou daar ook wel bij jou aan de keukentafel kunnen zitten en stil genieten van koffie en uitzicht..da's nog eens rustg wakker worden, wat een genot !

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een prachtig uitzicht heb je daar, mmm.
    Dat geeft de winter wel een mooi sfeertje, laat staan de kerst foto's van je. Die pudding vormen zijn ook erg mooi. groetjes Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hoi ik kom hier via via en heb me gelijk maar even aangemeld om je te volgen. Wat een mooie puddingvormen heb je gevonden zeg.
    Leuk je open dagen helaas voor mij te ver.
    Groetjes Anja.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hoi Pauline,
    Ik hoop dat je een fijne kerstdag gehad hebt gisteren. Ik wens je iid voor vandaag een prettige tweede kerstdag en een goed 2011.

    Liefs van Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Bedankt voor je felicitaties en ik wens jou ook een voorspoedig 2011!
    Lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  27. ook voor jou een heerlijk jaar! lieve groet, @nne

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je een bericht achter laat.

Lieve groet, Pauline

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...