dinsdag 14 maart 2017

Binnen werken & buiten eten.

Nog even doorzetten, voordat het voorjaar losbarst willen we graag de bovenverdieping af hebben (op wat kleinigheden na) . De laatste kleine dingetjes kunnen tussendoor wel gebeuren, er komt vast in de voorjaars/zomerperiode wat regenachtige dagen waar kleine klusjes zo opgepakt kunnen worden. Het stofhappen is gebeurd en we zijn nu aan het schilderen, tenminste mijn wederhelft. Heel mijn lijf verzet zich tegen nog een plafond schilderen, dus het stokje wordt overgepakt. De muren zal ik schilderen. En wellicht kan dan aan het eind van de week de vloer erin. Heerlijk om dan te weten dat het hele huis van binnen klaar is met het grote kluswerk. Dat geeft een heerlijk gevoel en wel weer veel ruimte.



met heerlijke suikerbrood uit Ameland gekregen van mijn buurjongetje Ryken.



Omdat ik mij niet met het plafond bezig hou, schoon ik de tuin op, maak hem voorjaars klaar. Een leuke klus met dit heerlijke weer waar ik erg van kan genieten. En tussen de middag kunnen we lekker in het zonnetje genieten van de lunch.
Afgelopen zaterdag geshopt met mijn oudste kleindochter in Groningen en zoals het bij een jonge meid gaat, dus veel kledingwinkels in en uit, maar ook woon- en kookwinkeltjes. Op mijn wenslijstje stond nog steeds een gietijzeren theepot en die hebben we ook gescoord. Een caramel latte machiato en heerlijke tostie's tussen de middag hebben we genoten van een heerlijk dagje. En die theepot komt nu goed uit, buiten blijft de thee heerlijk warm en hij kan goed tegen een stootje. Zo kan kluswerk toch ook heel gezellig zijn.

De eenden korf is geplaatst, vorig jaar zijn er 9 eendenkuikens geboren.


Ondanks het klussen is het toch ook genieten tussendoor van het prachtige weer en het leven aan de waterkant. Het voorjaar gaat al vroeg van start.

 

2 opmerkingen:

  1. Fijn om buiten eten met het klussen te kunnen combineren. Zo heb je het beste resultaat, je schiet lekker op en geniet toch ook van het mooie weer. Goede klusweek gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk dat het einde in zicht is...zo kun je met een voldaan gevoel de zomer in en van het buitengebeuren genieten!

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je een bericht achter laat.

Lieve groet, Pauline

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...