zondag 30 december 2012

de zomer 2012 wordt ingehaald door de herfst....

De zomerse dagen leveren licht in en langzaam worden avonden langer. Ochtenddauw, nevel een frisse kou en het langzaam veranderen van de geur van de natuur, de zomer wordt langzaam verdrongen door de herfst van 2012. Een boomgaard met zwaar beladen bomen, een keuken waar de chutneys en jams worden ingemaakt. Het is gewoon genieten van een natuur die gloeiend veranderd om uiteindelijk te veranderen in een natuur waar de structuur van stammen en takken in een lijnenspel verandert. De boot ligt roerloos aan de steiger, wachtend op het nieuwe seizoen, eenden keren terug in de vaart na een zomer elders vertoeven in de kleine slootjes, de groentetuin moet nog worden opgeschoond  bomen gesnoeid. Gelijk een klusje die in de wacht staat voor het nieuwe jaar. Steeds weer opnieuw verbaasd het mij hoe de gewone dagelijkse dingen veranderen door de tijd van het jaar, het roept de vraag gelijk weer op wat 2013 gaat brengen........... in ieder geval verwachtingsvol.




Nog maar even dan nemen we afscheid van het jaar 2012, champagne en oliebollen, een omarming een kus en de beste wensen...........................................het jaar 2013 begint hier met het luiden van de klokken in de klokkenstoel.

Ik wens een ieder een jaar vol verwachting, verbondenheid, geluk en vooral gezondheid toe.

3 opmerkingen:

  1. wat heerlijk om al die mooie foto's te zien in een collage. Ik als seizoensmens kan daar enorm van genieten. En kan me alweer helemaal verheugen op de lente die de winter op gaat volgen.
    Maar eerst die winter nog.

    Een hele fijne jaarwisseling
    lieve groet Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijke plaatjes! Ik verlang weer naar ons bootje ( en het bijpassende weer) fijne jaarwisseling!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dag Pauline,
    Dank voor je mooie blogposten en je bezoekjes aan mijn blog! Ik wens je een fijne jaarwisseling en een goed en vooral gezond 2013!
    Lieve groet, Marja

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je een bericht achter laat.

Lieve groet, Pauline

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...